Saturday 28 July 2012

entah bila..

Design header blog aku tu macam air batu campur, aku saje nak testing pakai high res texture aku ambik dari tempat keje aku tu, sebab tak berkesempatan nak pakai-pakai lagi, so blog tak berpengunjung ni lah jadi mangse, lol.

Anyways, owh.. dah 2,3 minggu hati aku macam kurang tenteram, sebab ade 1 isu. Isunya.. aku dah lama plan nak pergi Korea, since kawan baik aku ade belajar sana. Betul dah lama plan, sejak aku 1st dapat kerja, sampai ke hari ni. Waktu mula-mula dapat kerja, semangat nak simpan duit nak ke Korea, tapi kawan aku kata, tengah musim salji, takut tak tahan pegi sana.. emm..ok lah, since aku pun baru je keje, financial tak stabil lagi.

Second attempt aku nak ke sana, timing tak kena pulak, kawan aku tengah exam, so aku cuba berfikiran optimistik & buat plan B pegi ke Phuket.

Kali ke-3, aku betul-betul nekad, 2012, mesti jejak Korea! walaupun aku bukan peminat K-pop langsung! So plan punya plan, kawan aku kata bulan 9 cuti sebulan, so cantek ah! Tapi senak jugak la..baru balik dari Phuket bulan 6, so aku ada 3 bulan je untuk simpan duit for flight & expenses. Takpe, aku budget sehabis mungkin, o.t., freelance, part time, kasi blender semua. Penat memang, tapi seronok pun ada, sebab kite tengah aim 1 benda, so lelah macam mana pun, rasa best je.

2 bulan berlalu, aku simpan duit lebih dari yang aku target. Sekali, dang! Tuhan memang nak uji aku... kawan aku tetiba nak balik raye pulak.. adooi.. apakah ujian ini? aku dah tanya berkali-kali-kali.. pasti kah tak mau balik Malaysia/ beraktiviti lain pada bulan 9 tu? tetibe...haihhhh

Aku bukan sedih ape, compare to previous punye jalan-jalan, aku tak sempat nak buat research pasal tempat, sebab aku terlalu busy, tapi tang Korea ni, aku dah buat research awal-awal.. survey tempat, harga, & macam-macam lah.

Aku frustrated gila (ya, masih), few days after I heard of the bad news, ade kawan ajak pergi Singapore bulan 10, aku macam nak rasa excited, tapi aku masih rase sedih... Kaklong aku pulak ade plan nak pergi Australia bulan 12, tapi tak tau jadi ke tak.. tapi still, Australia dengan Korea tak sama!(infact aku tak pasti lah kaklong aku ni kejap jadi kejap tak,lol) & harini kakngah aku bagi idea, ajak aku pergi Langkawi, atau Bangkok. Bangkok? hurm.. macam menarik..tapi.. Thailand lagi..?

Ok lah, tak dapat jejak 3 negara thn ni, dapat jejak Thailand pun jadik lah! Aku mintak maaf ya Allah, kenapa aku ni tak pernah puas? Aku envy gila kut, ramai kawan sebaya aku dah pergi sana-sini, aku tak macam diorang..diorang berade..aku duit belanja semua kena cari sendiri (well, aku lagi puas kalau pakai duit sendiri pun).

Dalam hal ni, aku salahkan cerita Eat Pray Love, sebab dia pergi 3 buah negara & aku dah tengok movie tu lebih dari 10 kali, gile hopeless! lol T_T

No comments:

Post a Comment