Tuesday 24 July 2012

Phuket (Day 3:Motorsikal)

Apasal entry ni name motosikal? sebab ntah, hahaha..malam ke-3 ni takde ape menarek sangat, terjage tido pun dah lambat..pukul 8.30 pm, penat sangat kah kami? atau..katil bilik kami menginap tilamnya empuk yg amat? haha

Actually, niat nak rent motor ni sejak 1st day sampai lagi, cuma asyik tak sempat je. So kami pun pegi lah menapak ke tempat rent motor yang kami lalu siang tadi.. Sini sewa moto memang bersepah, jadi survey-survey lah dulu. Kami pilih satu tempat ni, dia motel? ke hotel? kat lobi dia buat jadi restaurant tak berape nak laku, hehe.. In the same time buat bisnes sewa motor (kedai serbaneka?) haha..
Kami pilih sewa kat sini, sebab nampak convincing sikit. Siang tadi nyaris nak tersewa, tapi tukang jaganya seorang makcik yang kami was-was, waras ke tak? Masalahnye kat sini, kalau kau nak sewa motor kena tinggalkan passport, jadi pastikanlah tempat nak menyewa motor tu nampak agak dipercayai sikit ye. Sewa 24jam, bayar,alamak, aku tak ingat, dah bebulan baru aku nak sambung cerite ni, hahaha! tak silap aku selepas tawar menawar, dapat harge lebih kurang 160 Bhat = RM16, minyak sila tambah sendiri, tepi jalan belambak jual minyak dalm botol, eventho dah tengah-tengah malam buta, hehe.

Owh ade cerita, mase ni, aku rase cranky sangat, aku tak tau kenape, mungkin sebab aku tengah mamai-mamai diorang suruh siap cepat-cepat, aku rase serba tak kena bile keluar. Sebelum sewa motor, kami singgah 7E, aku beli sebotol coke..(ha..kat sini coke dia dalam botol kaca comel gitu, RM 1 saje), aku ingat nak bawak coke tu untuk makan malam nanti, sebab mineral water dia mahal RM3! haha. Sampai tempat sewa motor, aku rase haus sangat, macam panas je leher aku ni, sambil diorang buat hal menyewa motor, aku nak cari kedai kot-kot ade jual mineral water, tiba-tiba, pekerja hotel tempat sewa motor tu offer aku untuk bukak kan botol coke tu, haha..adoi.. aku takmau minum coke ni dulu weyhh! tapi takpelah, orang berbudi,kite berbahasa..*betul ke peribahase ni?* lalu minum ajelah coke tu terus.. *last sekali terpakse beli mineral water RM3 kat kedai makan tu jugak, demm..

Pekerja hotel offer amikkan gamba kami. Aku pulak tgh mamai giler ;P 

Dengan belagaknya konon jadi minah-minah rempit, jalan agak licin sebab baru lepas hujan.. Kami menuju ke .....  alah..tak jauh mane pun... area belakang Hard Rock tu jugak.. Patong pusing-pusing kat situ jugok. Kami pergi ke area yang ade McDonald & Starbucks yang mengadap pantai tu. Since ini adalah malam terakhir, jadi kami  nak pekena Banana Pancake buat kali terakhirnya. Actually, bagi aku, Banana pancake ni takde la sedap mana, kami suka ambik yang inti Nutella+Banana tu, tepung dia rasa macam apam balik. Tapi bile kat tempat orang ni, dapat makan yang mengarut-ngarut pun boleh jadi gembira, hehe.

Banana Pancake

Dah habis mengunyah, kami just rilek jalan-jalan tengok kedai, then gatal nak tengok pantai gak time malam, padahal gelap gulita. Dah bosan, perut pun sudah kembali lapar.. kami pun naik lah balik motor. Sambil-sambil nak naik motor tu, Maria bagi idea,"Malam ni club jom Bangla Road", adoi..aku tak rase nak pergi langsung lah, nanti kejung badan culture shock, haha.. tengah pikir-pikir.. zraaaangg... hujan pun turun, hahaha Tuhan memang nak selamatkan aku..haha. Budak 2 orang lagi ni bijok bawak baju hujan, aku ngn Maria?? adoi.. potong betul la.. terpakse lah kami berenti jap tepi jalan tunggu hujan rede..

Once hujan dah benti, kami pun singgah ke.. well..mana lagi, Sansabai..untuk makan lewat malam..hehe. Arakan kelihatan sangat gembira nampak kami datang dengan motor,haha. Tengah-tengah makan, hujan lagi...wahaaa.. meriahnye.. so , memandangkan jam pun dah pukul 1 pagi lebih, kami decide utk balik ajelah, sambung aktiviti di esok hari,hihi
Tu dia si Arakan, time aku amik gamba ni asyik nak tegelak je,lulz


No comments:

Post a Comment