Friday 16 November 2012

Kelantan (part 2)

Sabtu pagi breakfast, ulang makan nasi kerabu, ha..sini biase la..orang Kelantan memang breakfast nasi. Dalam tengahari, temankan Julia dengan mama dia pegi town, nak settlekan itu-ini, sebab malam ni dah akad nikah.

Beli barang-barang kahwin, secara jujurnya memang boring, beli bunga la, baju melayu la, plastik la, tudung la. Yang paaaaliiiing lamaaa di kedai baju melayu, conversation semua dalam bahasa Kelantan, aku paham sikit-sikit je, so, aku bosan, aku jalan sorang-sorang kat kedai lorong tu, jumpa 1 kedai kain, old skool sangat-sangat! tapi kain dia semua sweet & murah, 1 meter dalam RM 8 - RM 4.50, kain-kain dari Korea (huh, Korea??)  Mula-mula macam segan nak beli, sebab macam poyo je beli kain, kalah pengantin. Tapi aku pikir, nanti balik Klang, mesti mengade teringat-ingat, lebih baik beli je, bukan mahal pun. So aku beli 2 pattern, 2 meter each, tak tau la nak buat baju ape, nanti-nanti la pikir, yang penting aku dah beli sesuatu yang rare! lol. Pekerja kedai tu pun, toke dia kut...pakcik cina yang amat tua, dan amat baik, dia siap panggil aku cucu lagi tau..hehe.

kain bajet vintage, nama kedai tu Sing Ka Mee, sebelah kedai bunga. best!

Malam, akad nikah dekat masjid, Julia make-up sendiri, sangat cantek! Kawan baik saya dah bergelar isteri.. Alhamdulillah... saya harap awak bertambah-tambah gembira lepas ni! doakan aku jugak please! lol. Majlis nikah simple je, sebab esok majlis bersanding pula, so lepas nikah, Julia gigih buat kerja lagi, akupun tolong sekali, like settle bunga telur & bunga meja...dalam pukul 4 pagi jugak la kami tido.

gamba akad nikah, Julia cantek macam doll! ;D

Ahad pagi, finally! hari yang dinantikan telah tiba! Majlis bersanding Julia, tarikh cantik pada 11.11.12 :) Baju pengantin kaler gold, tema pelamin ala-ala garden, cantik sangat! & yang lagi best, ade area photobooth dgn guestbook corner, best la! sebab I yang design barang-barang tu! *walaupun sikit je, ok la, ade menyumbang,hihi

guestbook corner

Lepas tu, baru nak hepi-hepi, cousin Julia panggil aku, katenya nak kena hantar aku ke air-port awal sikit sebab ade lagi sorang sedara naik flight jugak nak balik, tapi flight pukul 4 petang. Tapi pukul 4 kot! sekarang baru 1.30 pm.. kenapaa kenapaaaa, aku sempat snap 1 gamba je dengan Julia, tu pun pakai Instax je, datang jauh-jauh...rasa sedikit sedih :( Anyways, tapi takpe la...at least ade orang nak hantakan aku ke airport..

Ini ajelah gamba kahwin Julia yg aku sempat tangkap. lol

So sesampai ke airport, like baru pukul 2.20 pm.. aku buntu giler, flight pukul 5pm, lambat lagi. Lepak KFC jap, dalam kul 3 baru aku pegi check-in (huh! awal gila!). Honestly, ni first time,aku aku naik flight sorang-sorang! aku sangat lost! aku tak tau nak buat gapo dulu nih, nak check-in kat mana dan bagaimana, so aku rase, ade dalam 8 kali aku tawaf airpot KB tu, hahaha, loser gila.Dan yang paling tak bole blah, aku selamba je menonong kat tempat departure tu, padahal 1 kapal terbang pun belum sampai lagi! ye la, tempat tu mase tu takde sape, cume ade sorang manusia tengah tido & yang lain cleaner & orang kedai. Mak cik cleaner semua pelik tengok aku, so, aku terus tergelak tengok diorang & tanya, "lepas ni nak kena pegi mane ye? hehe" diorang kate, tunggu je situ, takyah gi mana-mana, wakaka.

Tunggu punya tunggu, half an hour before 5 pm, orang baru la start ramai, ramai yang seramai-ramai umat! Nak dijadikan cerita, flight delay 5.30 pm pulak... tunggu lagi, huwarghh. Masuk kapal terbang, nasib baik I dapat sit tepi tingkap, I loike :D tapi... ramai gila orang, memang penuh la! siap ade baby menangis, dah macam.. nak lari pegi mane je kami ni, haha. Walaupun perjalanan 1 jam je, tapi rase agak stress & pening~

Sampai LCCT, terus beli ticket Sky bus ke KL central, RM 9. Naik Sky Bus lagi selesa, lapang dan beberapa ketul penumpang je..rasa lega sikit. Perjalanan LCCT ke KL central lebih kurang 45 minit jugak. Sampai je KL Central, aku dengar announcement Komuter ke Pelabuhan Klang, cepat-cepat beli ticket, & berlari aku turun tangga, & yes! bag pack aku tersepit kat pintu train, wahaha" mamat-mata kat situ senyum je tengok aku yg kanchong ni, fakit la! dah tak peduli, aku nak balik rumah je ni! Dah bape tahun aku tak naik komuter sebenarnye.. train dah bertukar baru.. aku menonong je cari sit kosong, jalan-punya jalan, sampai kat couch wanita, lega..hehehe

Dalam pukul 9 pm, aku pun sampai la ke stesen Klang... nasib baik ayah sudi nak amik aku.. sebab aku memang dah lunyai dah time tu.. Aku terpikir... gigih nya aku time student dulu, tiap-tiap minggu balik rumah, dari Sri Iskandar , naik public...huih..

Sekian, itu ajalah perjalanan aku ke Kelantan yang amat letih..haha..  Walaupun pergi ni atas urusan  kenduri, tapi aku anggap la ni macam percutian juga! hahey' :)) Cuma.. kali ni ke Kelantan tak jenguk pantai langsung... jenguk dari tingkat aeroplane je.. hehe.. Apepun, gembira kawan baik saya dah bergelar isteri & aku berjaya pergi ke majlis dia & the trip was kinda fun! and I am gembira! :D