Tuesday 17 March 2015

Mencari Semangat


Kadang-kadang bila aku dah jumpa travel partner yang ngam dengan aku, aku lupa pulak macam mana nak enjoy travel sorang-sorang ni, which is not that good for me, sebab aku mula rasa macam aku ni dependable kat orang lain pulak, dan aku kene ingat, orang lain tu bukan sentiasa ada masa nak travel dengan aku, sebab aku ni kan suke buat plan travel ad-hoc (dah malas nak tunggu-tunggu 9 bulan) :P.

Ingat tak masa kat Sydney aku berjalan sorang-sorang di kawasan King Cross dari pukul 3 petang sampai lah nak lewat malam? Did I have fun? I had a blast, I really enjoyed the scenery and the random walk untuk berkilo-kilo jauhnya. When I was alone, every morning aku akan start my day by stopping by at any random cafe & have a good cup of coffee :) Aku sesat di tengah bandar Central Sydney (sebab tak reti baca map), tapi aku masih happy, sebab aku tak susahkan sesape..no pressure :)

When I was in Osaka, I split with my partner for shopping (sebab nak kejar time kedai sebelum tutup), aku teringat masa aku tengah nak cross jalan, tunggu traffic light, aku berdiri dan tenung bangunan Uniqlo yang sebesar-besarnya tu sambil bisik dalam hati "macam tak percaye aku dah jejak Jepun..", benda-benda simple macam ni pun dah boleh buat aku happy..huhu..

Masa kat Medan pun aku enjoy jugak jalan sorang-sorang, best dapat mingle dengan local & experience naik public transport macam orang local.

Kamon Nash.. you can do it~! rajinkan research dan ringankan mulut~!

No comments:

Post a Comment