Saturday 8 August 2015

Siem Riep Day 3 - Dinner & Massage



Sesampai hostel, aku tengok Netherlands couple & Chel dah takde, so aku pun ingat, mandi dulu lah. Dah selesai mandi diorang masih takde, so aku golek-golek atas katil, hujan masih belum berhenti, mulalah rasa rindu kat kawan-kawan, sedihnya..diorang berongeng sampai malam lupakan I..wuwuw..hahaha, tapi hujan lagipun, mesti diorang stuck kat mana-mana ni.

besar ke idak katil? kalau seludup sorang lagi pun boleh #eh

Nak lelap tak boleh, nak keluar tak boleh, perut dah lapar, aku dengar dormmate yang lain tengah bersembang-sembang, teringin nya nak join, tapi takkan nak terjah je. Aku try naik rooftop, tutup terus pulak, aarrgghh nak lepak mana ni?! Lalu aku just ambik Siem Reap guide untuk bace & lepak di tangga, dengan harapan hujan berhenti. Tunggu punya tunggu, dormmate aku yang bising-bising tadi pun keluar bilik, diorang pun dah tak tahan kot, so aku pun saje lah tegur,

"It still raining!",
1 minah saleh tu pun reply "yeah, we are hungry, maybe we just gonna go anyway",
aku "ya, I need to return my bicycle, maybe I will just go anyway",

Then keluar lagi 2 orang mat salleh, we all say hi & ask each other dari mana, 1 guy from Czech, 1 guy from Netherland (lagi!*dua-dua tak ingat nama), another girl from Netherland (Iris) jugak, & lagi sorang girl from US (Liz). Sembang-sembang, mamat Netherland tu ajak aku join dinner, aku ter-pause kejap, adakah diorang akan makan kat tempat yang aku tak selesa or mahal2? tapi nanti kalau kawan-kawan aku balik acane? bla bla bla?, eh pegi je lah Nash, aku pun dah lapar sangat ni, so aku kata "Ok! let me grab my stuff".

Diorang berempat tunggu aku kat depan hostel, lepas tu, aku paksakan diri ringankan mulut & buat muka tak malu tanya,
"erm, sorry, just curious, what kinda place you guys want to go for dinner? is it like a fancy place or just a cheap one?"
Netherland guy tu reply "woow we are not gonna go for expensive place, probably anything that's reasonable"

Ok jackpot, aku bawak je lah depa kedai makan semalam, because my dinner only cost me 3 usd, hihi. Once we reach the kedai makan, they kinda like it! Yang kelakar, waitress tu nampak je kami, dia terus cakap, "owh! you guys are back!", lepas tu aku reply, "own no, it just me, these are the other friends", lepas tu waitress tu toleh kiri kanan, "aaahhh..yaa different person, only you same, haha!"

Aku terus order seafood fried noodle, & cakap kat diorang, "I go return my bicycle first, then I'll be back", diorang, "Ok sure!", sajelah aku bawak diorang gi kedai makan dulu, sebab tau depa lapar, haha, & the fact kedai basikal +- 500 meter je, aku tanya toke kedai basikal, kawan-kawan yang lain dah balik tak? dia kate takde, huhu aku hampa.. & patah balik ke kedai makan.

Sesampai ke kedai makan balik, they all looks happy bila makanan sampai, haha bagus.Seronok dengar cerita travel diorang, aku dapat rasakan, rata-rata orang Netherland ni memang friendly, masa kat Chiang Mai pun, yang paling friendly adalah orang Netherland, compare to U.S., U.S. are friendly, tapi tak se thoughtful orang-orang Netherland, ntahlah, aku rasa diorang lebih sincere dan tak judge, base on my experience yang tak seberape ni, observation sajorh, huhu.

Lepas makan dan sembang, diorang decide untuk minum kat pub street, aku fikir, sebab aku tak kenal diorang sangat, so maybe aku split & do my  last shopping since esok nak balik. Mamat Netherland tu tanya, "Owh, so you don't drink at all? If you drink does that make you a bad person?", so aku pun jawablah apa yang patut, huhu..but aku respect, sebab cara dia tanya, more to curious, rather than judge, you can differentiate that :-)

Before kami split, mamat Netherland tu kata nak balik hostel jap, sebab tadi dia minum beer, dia nak simpan botol tu as a collection, dia cerita kat aku, 1 day, dia ada rumah, dia nak display semua botol beer yang dia collect kat 1 bilik special, hey..aku suka hobby dia ni, ye lah, aku ni graphic designer, suka nau simpan sampah as a reference, tak sangka lak orang lain pun suka simpan sampah, hahaha! Aku pun follow dia ke hostel, aku cakap "ya I think I should follow you, just in case if my friends are back".

Sampai je hostel, aku nampak sekumpulan Teletubies @ kumpulan baju hujan, hahaha! Chels, Guusje, Wouter & Victorio pun ada, gembiranya aku terus meloncat & excited "you guys are back!!",  and they all scream "Nashhh you are here! we all are waiting for you!" ahhh, masa ni aku rasa macam nak nangis, Wouter even write me a note, kot-kot aku balik bilik diorang dah takde, thoughtful nya :'D. I say goodbye to the Netherland guy, btw Wouter pernah terserempak Netherland guy tu kat Bangkok, aku tanya Wouter, "sorry, I forgot his name, what his name Wouter?", Wouter reply, "honestly, I don't remember, I only say hi to him at the airport because he's a Dutch, lol", ahahaha so sampai harini kami tak ingat nama dia, haha.. Chel siap tanya aku, "you hang out with them? are they ok? because they all looks like a bit snob", pastu aku cakap, eh tak adalah, they all were so nice to me, I wish I bumped into them again 1 day =D

gambar di ambil semasa ketiadaan aku, ni lah Teletubbiesnya! haha comel!

Sebenarnya kejadian terserempak balik di hostel amatlah nasib baik, sebab kalau ikut plan, diorang nak pulangkan basikal & terus pergi massage, tapi dek sebab kedai basikal dah tutup, diorang terpaksa balik hostel untuk park basikal, kalau tak mesti kami tak jumpa, ok part ni aku bertuah, yay :'D *susah tau takde henpon, kena bergantong kat nasib, haha

So kami dengan gembira berjalan ke kedai urut, mujur diorang pun dah dinner, Chel bawak gi makan kedai burger semalam, happy mat-mat saleh tu dapat makan french fries, lol! Sampai kedai massage, we all decided to get 1 hour full body massage, 5 usd per hour, it's reasonable, tapi harini bukan Cambodian massage, but a Thai massage, best jugak dapat experience 2 different massage in 1 trip.

Kami dibawa ke level atas, aku ingat eh ape ni, jangan pelik-pelik, owh rupanya dia sediakan 1 bilik untuk kami, semua orang kena tukar pyjamas, hahaha comel gila, dah macam slumber party! Guys have their own tukang urut lelaki, so kira proper la tempat ni. Masa urut ni kelakar, sebab aku seorang yang sangat sensitif disentuh-sentuh, jadi terbongkar lah rahsia aku kat semua orang, wakaka.

slumber party, horey~

Lepas massage, diorang nak sambung minum kat bar, sekali Guusje mention dia rasa macam nak minum kopi je after the massage, aku macam tak percaya, aku gembira sebab ada geng minum kopi, haha! So everybody order for coffee, horey =D

Tengah sedap minum-minum, bar tu nak tutup pulak, bar ape lah tutup awal-awal ni, dah kena halau, adoi..beli kopi mahal-mahal ingat boleh lepak lama. Tapi, ada hikmah disebalik cerita, sebab pub tu nak tutup cepat-cepat, Chels bagi idea kat aku, try bagi note 20usd yang bersalotape tu, & aku pun hulur duit & act casual, surprisingly diorang tak perasan, maybe sebab tak sabar nak tutup kedai kot, haha! Dalam kes ni Chel dah selamat kan aku, horey :'D

So kami pun beredar, ingatkan diorang nak balik, sebab badan aku pun dah agak tak larat, sekali diorang heret aku masuk club, ayamakk, no.1 sebab club, Im not a party people, no.2 adakah aku kena spend duit untuk minuman lagi?? aarghh, ooh tapi tidak ye, diorang just party crash, suka hati je nak menari, wahaha. Aku memula macam cuak sikit, tapi Victorio ni pun bukan jenis party jugak, tapi, aku tengok, Guusje, Walter & Chel menari macam main-main, so aku layan je lah, hahaha! I just ignore what happens around me, it's more like having fun with my own friends, nothing kinky ke ape & I like the fact that we all had coffee, so nobody are drunk or so whatever. Best, sebab kitorang menari bodoh-bodoh, siap buat robot dance, lulz, dah la pakai seluar jogging, dengan selipa, & windbreaker di pinggang, bidan terjun gila, what an experience, sambil-sambil tu layan light installation dia, nice gila.

Dah pukul 2 am, kami pun pulang ke pangkal jalan, lulz, memandangkan Wouter & Guusje flight pagi esok, hah eloklah tu, aku pun dah tak larat, rindukan katil, huhu. Esok pagi kalau sempat maybe we all will have breakfast together & say goodbye, uh.. sedih..

No comments:

Post a Comment