Sunday 29 June 2014

Chiang Mai punya dugaan

Anak gajah say hello~! I really miss this baby.. :'(

Macam mana boleh dapat idea ke Chiang Mai ni sebenarnya panjang cerita nya. Plan asal nak buat 1 trip masa minggu Wesak Day, rasa nak pegi tempat rare kalau-kalau ada tiket murah. Initially nak ke Laos, lepas tu terbaca 1 post dekat facebook MBC, pasal Pai, Pai located in North Thai which is near to Chiang Mai. *btw tak pegi pun area Pai, sebab short trip sangat, Pai tu sedikit jauh perjalanan dari Chiang Mai nak ke sana.

Ermm... masa plan ni aku tengah celaru sangat, berlawan dengan masalah diri-sendiri ':\
So aku main rembat je tiket, ingatkan nak buat trip solo, pegi tenangkan fikiran. Tah macam mana la last minit tergerak hati nak bagitau mak ayah pasal solo trip, 2 hari sebelum pi aku decide untuk tak pegi setelah di marah oleh bapa ku.. mak cool je.. dia excited kot dengar aku try nak pi jalan sorang.

hmmm... namun hati yang degil ni, decide untuk last minit ajak sorang kawan (Aina) join, decision dibuat dalam masa kurang dari 24 jam & aku telah book tiket lagi sekali! hmpph!

Nak dijaaaaadikan ceritaaaa... esok Perdana Menteri  Thailand turun, & bermula la military coup, hahaha.. memang terseksa la otak aku fikir macam mana ni.... Luckly we booked ticket 1 month before, kawan aku cakap takpe kite buat lek buat chill je dulu...

So our flight was on 19th on June 2014 (Khamis), Sabtu beberapa hari sebelum flight tu military coup pun dibatalkan... fuhhh... dugaan nya... rasa nak nangis... saja tau nak buat jantong aku gugur sebulan T_T. Sebenarnya aku tak berapa risau keadaan kat sana, sebab hari-hari check page MBC, ramai je keluar masuk Thai sebulan tu, keadaan selamat cuma keadaan pekan dia quiet sikit sebab ada curfew... yang aku paling risau, ayah aku punya permission, dah la buat hal senyap-senyap nak travel solo, dah tu nak pegi time curfew, huwaaaa... takotnya nak bagitau ayahhh... 1 week before pegi, aku decide untuk bagitau (kena lah jugak kan), jawapan dia "ok" je T_T #nash #paranoidmuch kata kunci dia, "pergi dengan kawan"  je T_T *btw Sydney aku dibenarkan merayau sorang-sorang sebab ada relatives kat sana, hmpph~

Nak dijadikan drama pula, pada hari Sabtu malam 14th June 2014, aku dilanda demam yang teruk, bukan biasa-biasa niii... badan memang lemah & seram sejuk, sampai la a day before nak ke Chiang Mai, aku masih rasa lemah... aku bukan ape, aku risau denggi je.. ye lah tengah musim kan.. selalu kalau demam biasa ni sehari 2 dah kawtim, hmph~

Walaupun begitu.. Alhamdulillah aku & Aina selamat juga sampai ke Chiang Mai pada 19hb tu.. tapi mencabar sikit la perjalanan aku kali ni.. hihi.

Haha banyak kan dugaan aku? Biasalah.... haha #pasrah

No comments:

Post a Comment