Wednesday 6 June 2012

Phuket (Day 1 : Simon Cabaret)

google image
Ok, setelah berehat sebentar di hotel, kami pun bersiap-siap untuk pergi ke Simon Cabaret, or also known as.. akwa show. Initially, aku tak rasa nak pergi pun Cabaret Show ni, tapi budak bertiga ni tak habis-habis dok sebut, kat Phuket nak tengok akwa show, sampai airport je tanye Billy pasal akwa show, akwa show akwa show akwa show! haishhh.. ok lah! bercuti secara grouping kena lah bertolak ansur, jadi aku pun layan kan aje lah...sebab harga ticket agak mahal ya kawan-kawan.. separuh dari harga ticket masuk USS' haha.. 800 Bhat = RM80.
nah ticket!
Before sampai ke Phuket, aku ade la research sikit-sikit, so, ok lah teringin jugak nak tengok pondan Thailand, betul-betul cantik ka?  Unfortunately masa show, tak boleh snap gambar.. kami duduk area tengah..emm.. not bad la the view, cuma kalau duduk depan mesti lagi masyuuk. 

Ok, since aku ni memang suke mengkritik, meh aku kritik show ni, haha. Overall, aku puas hati, sebab props & costume dia memang awesome! In term of show dia punye theme, 50-50, sebab ade masa aku excited, ade mase aku menguap" Basically it's a dance show dengan bermacam-macam theme, aku tak pasti berape jenis tarian, I lost count, mungkin 10 atau lebih? Yang paling best & memorable bagi aku.. theme Burlesque (sebab aku suka movie tu & dah tengok 2 kali!),  Bollywood, some interlude jokes by the ugly & funny akwa. The rest, emm..ok.. coz mostly adalah cultural dance show. So jika anda sukakan cultural dance show, sesuai untuk anda' hehe. In term of dance, bagi pendapat aku, boleh tahan jugak terabur dia.. paling obvious time k-pop punye dance.. susunan tak sama, pergerakan tak berapa time sangat la. Mungkin sebab aku minat dance, aku suka tengok movie-movie pasal dance, reality show pasal dance, & sometimes i will google for underground b-boy or k-pop dancer, jadi bile aku tengok akwa-akwa ni menari, ish, ternampak pulak orang-orang yang menari tak sama..haha. But overall, I can say the show is quite worth it! just chill, layan props, costume, the beautiful maknyah, & the exciting dance show :)

Once dah habis, all the maknyah will que & sape-sape yang rase nak bergambar boleh la bayar tips 40 Bhat = RM4 seorang.. Billy ade bagitau kami siang tadi.. kalau nak bergambar dengan maknyah-maknyah ni, sediakan 40Bhat dalam poket siap-siap, sebab kalau kau keluarkan wallet dari pocket, tengah nak cari-cari duit tu, akwa-akwa  ni boleh terus ambik je duit kau sekeping, kalau terkena 100 Bhat, tak kau rase sedih?' jadi aku pun dah standby  siap-siap 40 Bhat je dalam pocket.
pondan mintak sedekah,haha. Yang kain merah tu menari Bollywood best!

Maknyah-maknyah ni memang cantek! tapi tak semua, ade gak banyak yang muke tak jadi. Aku bukan nak cakap ape, tapi aku memang boleh identify badan lelaki, especially tang bahu dengan pinggang, cantik macam mana pun, kau adalah jantan' Make up diorang pun tengok la tebal mana.. if takde make-up susah jugak diorang nak cari makan aku rase...huhu. So aku sebagai seorang perempuan tak rase threaten pun.. walaupun saye selekeh & simple saje, I tulin bang... so I win" haha. Eventho most of them badan solid, tapi masing-masing tegap & tinggi, aku takut sebenarnye.. diorang ni macam perempuan cantek gergasi..haha.. 

Actually aku taknak bergambar langsung dengan diorang, tapi since semua orang ambik gambar, & aku pikir..well..bile lagi nak datang Phuket kan? kat Malaysia confirm takde show gini, so aku pun pick la sorang maknyah yang aku paling suka.. maksud aku antara yang paling cantik.. Tapi...hmm.. ade seorang maknyah hodoh menyebok, dia telah overshadow aku dan maknyah cantek tadi T_T, seriously aku rase takut (sebab dia besor!) & rase nak sepak ketepi je, cuma tak berani, haha. Lepas tu aku nak bayar la 40 Bhat kat maknyah cantek tu (walaupun gambar aku dah dirosakkan oleh maknyah hodoh!) ,maknyah hodoh tu meraung-raung depan muke aku, aku cakap, "40Bhat, you split 2!", muahaha.. tak kuase aku nak bayar kat dia, aku tak invite dia pun masuk dalam gamba. Lepas tu, dia bengang aku tak bagi duit, dia meraung jantan betul-betul depan muke aku! kami berempat lari sambil gelak-gelak, hahaha. Maria siap tanya, "ade bau tak" hahaha, siol betul. 

kat depan ni la pondan huduh tu, menyebok betul. gimme back my 40Bhat! demm la! tangan aku tu menunjukkan isyarat "aku anggap kau ni invisible!" *propa gila muka aku
So kami pun dah puas hati dapat tengok Simon Cabaret Show, It's a must thing la if you come to Phuket. Owh by the way.. on the last day we're in Phuket, aku sanggup ajak maria cari tempat Simon Cabaret Show ni (sebab malam tu kami naik van tourist), untuk beli some souvenir, sebab malam kami pegi ni tak sempat nak jenguk gift shop dia. Gifts shop dia kecik je, tak jual banyak barang, just postcard, keychain & some accessories.. but still, ade gak something to buy, nasib baik tak mahal, rubber keychain dia 40Bhat saje, ye same harga dengan bergambar dengan maknyah, haha. So I grab 1 keychain & a postcard, am satisfied :D

Hari pun sudah malam, perut sudah lapar.. so kami just round-round jalan kaki untuk survey-survey town & cari kedai makan yang halal. Makan kat mana? hari ke-2 punya cerita aku bagitau..haha. Balik, berendam, pack-pack barang untuk snorkling esok pukul 8 pagi, lepas tu baring je, terlelap teruih.. penat weyh..from 5 a.m to 2 a.m.. pergh..heibat'


No comments:

Post a Comment