Saturday 5 May 2012

Genting Highland

20th April 2012 - 21st April 2012 :

Ape Genting Highland? muahaha..last time aku pegi was...2008., and serius, aku tak rase nak pegi lagi, I mean the last trip was fun, but nak pegi lagi? aaa...tak payah la...kawan aku Singaporean datang sini tanye pasal Genting pun aku kate...tak payah pegi..if dah masuk USS, macam tak perlu je Genting tu... haha, jahat tak aku? I don't care.

Ni pasai pa terrrpegi Genting lagi ni? Ha...begini ceritanya. Alamak..kena bocor rahsia.. actually aku dah kerja part time kat Starbucks since 2008, so bayangkan , now dah 2012, aku dah keje ofis pun, but still, I love Starbucks working environment,aku akan still keje during weekends, muke barista pun dah lain-lain, manager pun dah lain. So my previous Store Manager nak buat last trip untuk barista batch lama-lama (kira masa kami 1 team dulu).

So far, aku dah pegi 4 outing dengan diorang (tak termasuk yang ni), 2 outing makan-makan mewah sahaja, 2 lagi outing cuti-cuti. Susah nak cari timing outing, coz just imagine, kami ade paling pun 10 orang, jadual masing-masing lain, Starbucks 365 days open, so nak cari replacement sana-sini. Tarikh ni memang dah booking untuk kami outing saja, tapi last minute, bayangkan, nak pegi hari Jumaat, hari Rabu baru confirm tempat, haha.

Normally if nak outing kami tak kanchong macam ni..kitorang slalu plan 2 weeks before, tapi since sekarang aku pun dah tak keje Starbucks hari-hari.. team dah pecah sana-sini, so susah nak communicate & tolong diorang survey & budget. 1st trip kitorang pegi Pangkor, memang owhsemm.. 2nd spot trip pegi Melaka, owhsemm juge.. (rent bungalow A'famosa resort, masuk 3 jenis park, Steam boat d.i.y, asam pedas, Jonker street, total bayar 70 sen je, mane tak owhsem!)

So ingatkan trip kali ni nak ke Melaka lagi, tp harge bungalow tersebut telah melonjak kepada RM seribu lebih semalam, hahaha padan muka. Pangkor nak pegi boleh, tapi 3 orang tak dapat ikut.. aku pulak time ni office tengah kejar 2 deadline, gile kau nak pegi bercuti-cuti bagai? aku pun nyaris cancel nak join sebab time ni otak aku tengah serabut sangat dengan kerja!

Previous Store Manager, Diana, she plan everything alone, kesian dia. Sampai dia fed-up malam Rabu tu dia message aku, kite cancel trip! terkejut aku..takkan sebab aku..sebalang susu rosak (balang?), time dapat message tu aku terbayang-bayang muke orang paling excited seperti Aina & Gdah..hehe.. so aku cakap, takpe! Genting pun Genting lah! xpayah aku mintak cuti sampai 1 hari, petang Jumaat chow je naik bukit. So, taddaaa... a short trip to Genting :)

Ok, untuk trip ni, dah tak kira la mana lokasi, janji bukan shopping mall & dapat spend time dengan partner-partner lama :)

Jumaat pukul 4pm berkumpul, kami gerak dari Klang, sampai around 6.30 pm. Total semua 8 orang, sorang lagi akan tunggu kat Genting terus, too bad 3 orang tak dapat join.

Cable car seram, tapi aku suka. Sampai je, terus check in. Bilik 2 orang kami kongsi 4, still kene bayar 1 kepala RM50, mahal tak mahal. Dah rilek-rilek.. kite keluar cari makan.. makan apa.. Kenny Rogers.. sebab kat atas semua mahal kan, since kami ade discount Berjaya.so bantai je la.

Sambil makan, si Yang (ni name orang, bukan sayang :P), dok market pasal rumah hantu, di back up oleh Vic, huihh, diorang punya cerita, buat kau rasa, "kalau-tak-coba-menyesal". Ticket mahal, RM22, but wat the heck..macam teruja. Tapi dah masuk gate rumah hantu tu, aku rase menyesal, sebab tadi berani bagai nak gila, sekarang takut lak rase nak patah balik,haha. Aku dok pegang bahu Vic, Vic depan sebab dia dah penah masuk, tapi dia sendiri pun takut tutup muka jalan takut-takut, aku lagi lah takut wey! dah la dah pukul 10 malam. So, untuk hilangkan rasa takut, aku dok repeat ayat "22 ringgit...22 ringgit.." rugi la wey kalau masuk taknak jalan habis! haha. Dah thrill sana-sini, tibe-tibe dah habis...? Ape ni Yang..tadi kate seram? aku takut, sebab tak tau hantu muncul kat mane, tapi hantu nye tak muncul-muncul? ade la 1,2 tangan rabe-rabe,tapi tu je.. Dah kelua, Vic & Yang kate, dulu punye lagi seram, ade 3D, hantu manusia dia lagi ramai... demm.. Genting sudah tipu kita. Tapi takpe, yang penting have fun, aku semput, sebab ape? aku terkejut je aku gelak, terkejut je gelak, haha.

Kami sebelum jadi mangse rumah hantu, haha
Lepas tu. kitorang just chill kat Starbucks.. minum..sembang..macam-macam cerita keluar, ye la, kami semua dah lama tak jumpe. Bagi aku friendship kat Starbucks ni cantik, sebab kitorang semua different background, different race, age lain-lain.. but we really clique like a family. Lepak-lepak,sampai nak pukul 2 pagi. Kami group perempuan balik bilik, yang lelaki aku tak tau ape diorang buat, dengar cite main game kat arcade sampai pukul 5 pagi,hehe. Kami perempuan dalam bilik pun ade projek gak, cerita hantu sampai pukul 4 pagi, woi korang tau tak tempat tu keras? lagi cerita macam-macam..haishh

Esok pagi, pukul 9.30 pagi dah keluar hotel. Breakfast McD, nyam nyam.. bile sejuk ni..makan ape pun sodap.. Pastu ingat nak pegi outdoor, hujan renyai-renyai pulak..kabus tebal giler, nampak putih je. Orang kaunter advice jangan beli ticket dulu.

Kitorang macam dah buntu, pikir punye pikir, aku cakap, jom la wayang, Battleship (patut malam tadi tengok, tapi ter substitute dengan rumah hantu, hehe). Kitorang lambat masuk pangung 10 minit, but what the heck, dapat sit depan, tapi aku suka. Tengok cite Battleship, ramai-ramai pulak, pergh I tell youu... Battleship terbaik! kitorang excited giler tengok cerita tu! Among us, 3 orang dah tengok that movie, tapi diorang sanggup tengok lagi, so terbukti cite tu memang best! *yang recommend pun orang yang dah tengok cite tu sebenanye..haha..thanx Amy...cerita kau memang kencang...sekencang movie nye. Dah macam movie review lak, eh eh..

Ok, since we just want to kill the time, lepas movie dapat gak la akhirnye pegi outdoor.. kabus dah kurang. So..Genting..macam biase lah, paling best Solero Shot, haha..ni 2nd time aku naik.. Selepas dah naik Cyclon kat USS, aku rasa Solero Shot ni par saje..kat atas takut kejap, dah start turun, rilek-rilek saje.. pastu lagi 1 yang best ni ha, yang pelampung ade stering tu, haha...ni dulu aku tak penah naik, kalau kau tengok, macam bodo-bodo je game ni, tapi best gak, boleh merempit atas air & langgar-langgar orang, hahaha. 4 orang dari kami je yang main benda ni, yang lain semua geng bangla (kot?), takpe, belasah la..amik hati..jangan racist.. haha

ha..ni la pelampung yang macam lol tu

Ho, lepas tu, benda yang macam buaian gergasi tu tutup sebab maintenance, kami agak keciwa, so diorang usha spiderman. Ha..yang ni pun aku tak penah naik sebab dulu kena bayar, yang ni free pulak. Sebenanye, by this time..aku dah letih dan mengantuk.. mane tak nye.. minggu tu keje ofis aku macam gila..balik lewat malam semua, if sape keje advertising paham-paham la kan gila macam mana, pastu half day pulak semalam, terus naik Genting.. malam tadi tido pukul 4 pulak.. so aku rase ngantuk sangat. Aina ajak aku teman dia naik spiderman, sebab yang lain dah surrender, tinggal Gdah, Amy & Eree je. So aku...ok la.... que pun dah la panjang gila. dah nak naik tu rase takut pulak, sebab besi tempat pegang tu takde grip, tangan aku pulak jenis berpeluh, in the same time aku mengantuk, buat nye aku terlelap, tangan aku terlepas, kepala aku terhantuk ke hape..aku tawakal je lah. I have to admit it..setegar aku penah naik USS, ni lah pertama kali condition aku naik ride aku takut gila! Dari awal sampai akhir aku pejam mata jerit-jerit, ko tau la Genting punye rides, construction dia tak kukuh mana. Thank God ianya sudah berakhir..isk isk.. *sampai Diana tegur.. "Nash..1st time I tengok u takut macam ni"...hahaha

Huh, semua konfem dah penat, ingat nak pulang & lepak-lepak je.. Ambik cable car, then drive to Damansara..we went to OU & eat Nando's.. hehe.. very nice ..disudahi dengan Baskin Robin.. perh..not bad.. I can label this as a cuti trip + makan mewah outing :D hehe

So, lepas ni tak sure dapat lagi outing dengan team ni.. thanx guys.. seronok dapat kenal korang semua, miss working with you guys like a family :)






No comments:

Post a Comment